Aku terima nikahnya . . .

ASSALAMUALAIKUM :) BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

" Aku terima nikahnya Si Dia binti Si Ayah Dia dengan mas kahwinnya RM . . "

Bunyi macam senang ? Nah ini erti sebenarnya :- ' Aku tanggung dosaDosa Si Dia dari ibu bapanya , apa saja dosa yang dia buat , dari dedah aurat hingga ke tinggalnya solat , aku tanggung dan bukan lagi ibu bapanya tanggung , dan aku tanggung semua dosa bakal anakAnak aku . Kalau gagal , maka aku fasik , dayus dan aku rela masuk neraka , aku rela malaikat Zabaniyah melibas aku hingga pecah badanku . '
.
.
.
Apabila cintaku memilihmu , izinkan aku menghabiskan sisa usiaku untuk menjadi yang terbaik untukmu .

3 hariBulan 5 2014 .

Tarikh tersebut berlangsungnya akadNikah pakteh aku . Bertempat di Kedah (kualaKetil) . Aku ondway g sana dalam pukul 10Pagi , dengan jalan sesak . AkadNikah tu lepaih asar , aku p awai duduk rumah makSedara kat sana . MakanMakan , Solat semua dulu . Baru gerak g surau tengok pakteh dan bakal makteh aku di ijabKabul . Muhammad Firdaus binti Yusoff dan pasangannya .



2 hariBulan 6 2014 .

AkadNikah sepupu aku . Nur Shafiqah Azemah binti Azmi dan pasangannya :) , Alhamdulillah dah jadi suami Isteri . 


.
.
.
.
Alhamdulillah semuanya dah selesai tunggu nak kenduri ja lagi :) . 

Doa kepada suami :- " Ya Allah permudahkanlah pekerjaan suamiku , dalam pencarian rezeki untuk memberikan nafkah kepada kami . Murahkanlah rezeki kami Ya Allah . "

Doa kepada isteri :- " Ya Allah tenangkanlah dan damaikanlah isteriku dalam menerima kemampuanku memberi nafkah kepadanya dan kepada keluargaku . "
















terima kasih sudi baca..jangan lupa komen :)

0 comments:

Catat Ulasan

´