Sebuah kisah Indahnya Nikah Usia Muda

Assalamualaikum . Salam sejahtera

Bismillahirrahmanirrahim , sekarang aku Free . sebab tu kadang - kadang sehari 2 3 kali aku Update Blog . pada jam 5:16 Pm ni aku nak bagi satu kisah tentang Kahwin Muda . walaupun pendek jalan cerita dia , tapi Padat . " Aku juga ingin jadi seperti cerita ini " InsyaAllah , Allah telah mengatur semuaNya .


.
.
.
.
.
.
.


Indahnya Berkahwin diUsia muda


Saya meminang isteri saya ketika umurnya baru 19 tahun . Pada ketika itu umur saya 29 tahun . Setelah diterima , kami akhirnya selamat diijabkabulkan pada 24/12/2011 . Pada waktu itu , banyak mulut yang berbunyi-bunyi langau . 

Kau nie , Tunggu lah budak tue kenal dunia dulu . Belajar , kerja . Belum apa-apa dah kena jadi isteri orang . Muda sangat bro . ” 

Saya jawab . 


Beb , Dah pernah keluar dari tempurung belum ? Cuba tengok keadaan sekeliling . Apa jadi pada segelintir wanita yang diberi peluang untuk ‘ Kenal Dunia ’ dulu ? Aku dah 10 tahun lebih lama dari dia untuk mengenali dunia nie sebab tu aku tak rela dia diperkenalkan kepada ‘ Dunia ’ nie sebelum aku kenalkan dia dengan ‘ Akhirat ’ dulu . Pandang lah kiri dan kanan . Itukah yang kau mahukan ? Wanita solehah sepatutnya menjadi perhiasan dunia tapi sekarang nie ‘ Dunia ’ telah berjaya menjadi perhiasan wanita . ” 


Moga Allah Redha ,

Beruntunglah mereka yang berkahwin di usia muda 


terima kasih sudi baca..jangan lupa komen :)

0 comments:

Catat Ulasan

´