Nasihat untuk sahabatku

 ASSALAMUALAIKUM :) BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM


Saat memandang kain sempitmu , seluar ketatmu , baju sendatmu , tudung singkatmu , solat dan ibadahmu . Aku ingin sekali menegurmu . Namun , sering saja terkaku . Rasa tak mampu . Kerana merasa diri bukanlah insan yang terbaik untuk menegur . Jauh di sudut hati terasa bimbang . Aku bimbang di Akhirat kelak . Kau akan mempersoalkan aku .

" Kau sahabat aku . Kenapa kau tak tegur aku dulu ? kau memang sengaja nak aku ke Neraka kan ? kau sengaja nak bahagia masuk Syurga sendirian kan ? aku kurang ilmu Agama . Tapi , kau tinggi ilmu Agama , mana ajaran Agama kau tu ? kenapa kau tak guna untuk bantu aku ? kau tunggulah di Akhirat kelak . Aku akan tarik kau masuk neraka sebab kau tak tegur aku dulu " Allahu .

Sahabat , begini lah cara aku menegurmu . Dengan Entry kecil ini , hari ini . SekurangKurangnya . Bila aku di soal Dia di Akhirat nanti . Tentang apa yang aku lakukan untuk sahabatku . Aku boleh jawab bahawa .

" Aku telah menegur mereka dengan Entry kecilku ini , dan dengan selemahLemah imanku . Iaitu mendoakan mereka dari jauh " Ya Allah . Persaksikanlah :)



terima kasih sudi baca..jangan lupa komen :)

0 comments:

Catat Ulasan

´