Datang tidak diundang , pergi tidak disuruh

ASSALAMUALAIKUM :) BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Hari ni tibaTiba teringat zamanZaman bercinta Monyet dulu . haha . Datang tidak diundang , pergi tidak disuruh , huhu :3
Cerita dia bermula sewaktu di dalam KTM (Keretapi Tanah Melayu) , konon nak balik rumah bercuti selama seminggu orientasi kat tempat belajar . Dari TanjungMalim ke ParitBuntar mengambil masa 4jam perjalanan . Masa tu untuk pertama kalinya aku naik keretapi tanpa ditemani Family ! haha . Hanya bertemankan 2 orang kawan lelaki (Asyraf & isma) yang satu kampung dengan aku . FirstTime naik uhh teruja gila tahap dewa arrr . haha , sampaikan tana tido dan tanak bangun dari tempat duduk . Haha
~ sebenarnya aku takot ~
.
.
.
.
1 jam 30 minit kemudian

Isma : Farah , unk nak ikut kami tak ? p cafe .
Aku : Tanak la . ~ aku takut nak bejalan atas gerabak uhh ~
Asyraf : Kami p dulu taw :)
Aku : Ha , oke .

Datang gengGeng dari kerusi belakang , semua lelaki . Setengah dari depa aku kenai sebab satu sekolah dengan aku dulu . Salah seorang tu nama dia Maula .

Aku : Maula , tolong belikan aku makanan dengan air boleh dak ? Nah Rm10 .
Maula : ApaApa pon tak pa ?
Aku : Ha la , aku lapaq nie .
Maula : Oke :)

Datang bawa makanan untuk aku . Nasi Lemak + Air 100 plus . ~ nasi lemak nak makan dengan air 100 plus ? tak penah dibuat aku . ~ . Terus gengGeng dia duduk balik kat tempat depa . 

Maula : Farah . . Farah . . 
Aku : ~ toleh belakang ~
Maula : Kawan aku nak nombo tepon hang . ~ sambil tunjuk budak tu ~
Aku : Mana ? tengok sikit .
Maula : Ni . ni . ~ Amirul nama dia ~
Aku : ~ sembang dengan budak minta nombo tepon ~ wei , tolong beli air mineral kat aku boleh dak ? aku bagi la duit .
Amirul : Tapi hang kena bagi nombo hang dulu . Baru aku tolong hang .
Aku : Ea aku bagi . Bak tepon . ~ save nombo ~
Amirul : Nah air , dah save ?
Aku : Dah , aku save nama aku .

Dia duduk tempat dia , dan mula text aku .

.
.
.
.
.
Cuti selama dua hari sudah berlalu (sabtu+ahad) , aku balik TanjungMalim naik KTM jugak . 9Pagi . 

Sejam kemudian gengGeng maula naik jugak , tapi depa dok gerabak lain tak salah aku . Kami lepak kat cafe . Aku follow maula , dia cakap Amirul nak sembang . Depa datang satu geng , aku sorang . Aku beli makan dan duduk . Amirul dengan maula duduk seat depan aku . SambilSambil amirul meluahkan rasa hati dan di backup oleh maula . 

.
.
.
~ 1 message received ~
Amirul : Jom couple nak ?
Aku : Haha , unk melawak apa ?
Amirul : Aku serius nie .
Aku : Ta lelaki la mintak couple dalam phone .
Amirul : Boleh aku duduk sebelah ?
Aku : ~ pandang dia dan angguk .

Berlatar belakangkan lagu Hanya Aku dan . . 

Amirul : Jom couple
Aku : Oke ~ tersenyum malu ~

dan bermula lah cintaMonyet . haha . berakhir selepas sebulan setengah kami kenal . Dan telah menjadi kenangan untuk aku , jugak pengajaran di situ .


" Dan janganlah kamu menghampiri Zina , sesungguhnya Zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (membawa kerosakan) " [Al-Israa 17:32] 






terima kasih sudi baca..jangan lupa komen :)

0 comments:

Catat Ulasan

´