Ada kemanisan disebalik kepahitan

ASSALAMUALAIKUM :) BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

" Kadang kala Allah hilangkan mentari , dan dia datangkan guruh . Puas kita menangis mencari mana mentari kita . Rupa rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah . Sabarlah duhai insan , ada kemanisan disebalik kepahitan itu " Update facebook .

Semuanya dah jelas dan nyata . Perjuangan aku setakat ni saja untuk belajar di Politeknik Sultan Azlan Shah dalam Diploma Kejuruteraan Awam . Mungkin rezeki aku ukan di situ tapi diluar sana . Perancangan terbaik datangnya dari Allah SAW . Aku redha apa yang dah terjadi dan aku mulai menerima hakikat yang rezeki aku bukan disitu , dan cuba belajar dari kesilapan lalu supaya bangkit semula memulakan hidup baru yang lebih tenang , InsyaAllah :)




Pesanan : " Assalamualaikum budak kelas DKA 3A sesi Jun 2014 :) rindu hangpa semua , lama tak gurau senda , gaduh , kataMengata , tuduhMenuduh dan segalanya :( SubhanAllah , perkara yang tak diduga berlaku kat aku sejak bulan 1 hari tu . Maafkan segala salah silap aku dengan hangpa . InsyaAllah nanti kalau ada masa kita jumpa na , rindu sangatSangat dah kat hangpa semua . Satu lagi aku nak pesan , hangpa belajar rajinRajin tau . Takmau malaihMalaih , yang lepas biarkan berlalu . Jadikan pengajaran , teruskan perjuangan hangpa . Sayang hangpa semua . "


Bermula : 16 hariBulan 6 2013 sehingga 18 hariBulan 1 2014 . 

Aku akan merindui :-
Kamsis : tempat aku menginap semasa Sem1 .
Cafe : tempat aku makan bila perut mula merayu meminta diisi . tepi kamsis .
CyberCafe : tempat aku dok Online facebook main game FamilyFarm . haha
Kopsas : aku selalu p beli coklat , sudu (sebab aku pakaiBuang) , mangkuk .
Surau : tempat aku kunjungi semasa maghrib dan Isyak , (dulu jahat intai laki) .
Kelas : aku menuntut ilmu , kadangKadang tewas(aku tertido) .
Bilik toturial : EngineeringMathematics . 
Lab : Engineering Science / computer . 
Kantin : makan tengahHari lepas kelas , penuhkan perut yang lapar .
Perpustakaan : pinjam buku kanakKanak , realease tension .
Dewan : tempat majlisMajlis apaApa lah , aku selalu masuk dengan membekalkan makanan dan buku .
ATM : setiap minggu amek duit , aku kuat makan .
Pondok guard : ada abang guard gatai .
Padang : aku kawad dengan kawanKawan .
Pusat sukan : berbasikal dengan kawanKawan , teman kawan berkayak .
dan segalanya yang ada kat PSAS . :)
Rumah sewa : tempat aku tidur , makan , main , dan segalanya .
Behrang 2020 
KTM TanjungMalim : tempat aku kunjungi untuk balik kampung .
and othersssss . . . 






terima kasih sudi baca..jangan lupa komen :)

0 comments:

Catat Ulasan

´