Ailurophobia bukan lagi pada aku

ASSALAMUALAIKUM :) BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM


Miauw . . Comel . . Putih . . Opek ! PanggilanPanggilan tersebut sangat sesuai dengan kucing . Apa yang terbayang saat hangPa mendengar panggilanPanggilan tersebut ? Binatang berkaki empat yang comel dan manja ? atau seekor monster yang menakutkan ? Bagi pecinta dan penyayang kucing , jawapan yang pertama mungkin akan dipilih , sedangkan bagi yang mempunyai penyakit Ailurophobia akan memilih jawapan yang kedua . Ailurophobia adalah salah satu gangguan specific phobia yang ditandai dengan adanya ketakutan irasional (irrational thinking) dan berlebihan (unproportional) terhadap kucing . Ailurophobia lebih popular dengan sebutan fobia kucing / penakut kucing . - ada macam pakar psikologi ta ? or doktor ka ? haha - yang selanjutnya di sini .

Aku cakap pasal penyakit Ailurophobia nie sebabnya dulu aku penah mengalaminya , huhu . Penakut kucing yang tegar ! kalau kucing masuk dalam rumah aku akan berdiri atas kerusi sambil menjeritJerit suruh orang lain keluarkan . TambahTambah kalau kat kedai makan , kucing suka lalu kat bawahBawah kaki . Aku sanggup bangun dan pegi kat tempat lain dan tinggal makanan tu , abah halau kucing tu baru aku datang duduk balik kat situ . Itu cerita dulu . :D

.
.
.
.
.

Tapi sekarang aku bukan lagi tergolong dalam penyakit Ailurophobia . Aku dah mula jatuh cinta pada kucing ! huhu . Ta salah aku sejak dari 18 . 12 . 2013 , seorang pembela kucing berbangsa cina menghantar dua ekor anak kucing betina yang COMEL sangat . Mulai dari situ aku jadi penyayang pada makhluk yang aku paling takut dulu . Aku dah berani pegang , dukung dan bermain bersama kucing . Wahh , sungguh terharu . 

Dan sekarang aku dah ada 7 ekor kucing di rumah . 4 Betina 3 Jantan .

Carta kucing aku . huhu

Susah bila nak amek gambar kucing nie , gambar goyang sikit , ni hari first amek kucing . Depa tak biasa lagi dengan aku . TakutTakut .

.
.
.
.
.


Ni kucing ketiga aku sebelum abah g beli , masa ni dia maseh dalam jagaan tuan dia . baru 21 hari . Comel sangat ! Aku tulis kat carta tu dia betina , tapi kenapa nama dia HangKasturi ? masa kecik tuan dia ingat dia ni jantan , rupaRupanya betina . So dipanggillah dengan panggilan ' k ' sahaja . Bila usia dia 3 bulan abah g beli . 


Kenapa ta comei macam masa dia kecik O.O . Untuk pertama kali dalam rumah dia seekor yang baik dan COMEL , tapi bila dah lamaLama dia semakin NAKAL ! huh .

.
.
.
.
.
dan bermacam ragam !


Abah bagi dia Vitamin . BeriaRia untuk dapatkan dia !


Tido !

.
.
.
.
.

Sekian :) terima kasih membaca . :D




terima kasih sudi baca..jangan lupa komen :)

0 comments:

Catat Ulasan

´