Ketika isteri mengandung

Assalamualaikum . Salam sejahtera . Bismillahirrahmanirrahim


ISTERI : ( mukanya masam dengan suaminya ) 

SUAMI : ( perasan perubahan isterinya , jika dulu kalau balik kerja je mesti isteri sambut dengan senyuman dan sedikit manja ) 

Malam sebelum tidur . . 

ISTERI : Abang . . Saya minta maafff . . ( peluk suaminya yang baring di katil)

 SUAMI : Sayang minta maaf kenapa . . ? (buat2 x tahu) 

ISTERI : Saya bermasam muka je dengan abang sejak mengandung , rasa berdosa kt abang saya pun tak tahu kenapa bang . . Rasa x sedap badan , macam2 rasa . . . 

SUAMI : ( senyum dan usap rambut isteri , kemudian cium dahinya ) Sayang , abang faham . Pembawakan baby ni . . ( usap perut isteri ) Minggu lepas abang pergi kuliah agama kt masjid , kebetulan isi ceramahnya ada sebut tentang ni . Isteri tak berdosa kalau hormon dan emosi berubah ketika mengandung hingga bermasam muka dengan suami . Sebelum ni sayang tak pernah bermasam muka , tak pernah kurang melayan abang . Untuk pengetahuan sayang , abang setiap hari dah pun maafkan sayang supaya sayang sentiasa selamat , bahagia dan Allah lindungi . 

ISTERI : ( peluk erat2 suaminya ) 


******* 

PENGAJARAN : Jadilah suami yang penyabar , bukan terus melenting jika isteri berubah emosi . Sudah jadi suami jangan berhenti belajar ilmu agama , penuhi majlis2 ilmu di masjid atau di mana sahaja kerana ilmu yang sampai pada kita boleh jadi panduan kehidupan . Sentiasalah memaafkan isteri , kerana Syurga isteri pada redha suami .

.
.
.
.
.

( muka merahMerah Pink ) huhu , gatainya da fikir pasal mengandung . haha , tapi ta salahkan kalau aku nak berkongsi cerita Sweet suami isteri . bukanNya haram pon hubungan diorang . hihi :) mana tahu nanti aku dengan Future Husband aku sesweet macam tu ataupon lebih sweet . Cewahhh .


terima kasih sudi baca..jangan lupa komen :)

0 comments:

Catat Ulasan

´