Semuanya belum berakhir

ASSALAMUALAIKUM :) BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM


" sabar itu tak mudah , tapi kerana sabar segalanya akan dipermudahkan . Sabar itu tak indah , tapi kerana sabar dirimu nampak indah "

23 Jun 2014 :-
Mulalah semester baru untuk penuntut Politeknik . Begitu jugak aku *kalau masih diberi peluang . 

Politeknik Sultan Azlan Shah Behrang . Pelajar Diploma Kejuruteraan Awam . Yes I'm ! Belajar mengenai pembinaan and others . Because , aku mempunyai citaCita untuk menjadi Arkitek . Mungkin subjek tu lebih kepada Kontraktor / JKR . Tapi bagi aku ia seronok walaupun kadangKadang buat aku pening kepala tahap Giga . 

Semasa di semester pertama :-
Aku seorang penuntut yang tinggal diKamsis . Berpenampilan agak Skema / berkaca mata *aku tak rabun , cuma silau . Kurang pandai bab Ilmu mengira sebab masa zaman sekolah aku tak belajar Addmath . Otak jadi blur untuk firstClass , lamaLama oke :) aku seorang penuntut yang setiap minggu kalau boleh nak Outing dan balik kampung duaMinggu sekali . huhu . Setiap hari munggu suka melakukan aktiviti seperti berbasikal . Kenangan tinggal dekat kamsis memang best , walaupun kena paksa turun berkumpul , kena paksa turun pergi tengok wakil kamsis tengah lawan pertandingan , kena paksa ikut law tinggal di kamsis and otherss . Subjek yang aku kena belajar semasa di semester satu :-
  • Pendidikan Islam
  • Communicative English 1
  • Ko-Kurikulum 1
  • Engineering Mathematics 1
  • Engineering Science
  • Computer Application
  • Occupational Safety and Healthy 1
  • Construction Material and Aplications
  • Engineering Survey 1
  • Engineering Drawing
Untuk exam 4 subjek yang di Highlight saja . Pointer aku oke , aku lulus untuk semua subjek . Alhamdulillah .

Semasa di semester kedua :-
Aku penuntut yang tinggal diluar kawasan Politeknik . Menetap di rumah sewa Behrang 2020 . BerulangAlik setiap hari . Untuk semester kedua subjek yang aku belajar lebih mencabar tapi aku tetap cool . huhu . Antaranya :-
  • Sains Teknologi dan Kejuruteraan dalam Islam
  • Ko-Kurikulum 2
  • Engineering Mathematics 2
  • Engineering Survey 2
  • Contract Procedure
  • Concrete Technology
  • CAD
  • Mechanics of Structure
  • Industrialised Building System
Tapi , tak lama aku disemester 2 . Hanya sebulan lebih sebelum aku menangguhkan pelajaran aku . Tak sempat untuk aku mengambil Final Exam . Semuanya telah berubah serta merta . Kalau semua ini tidak berlaku , aku sudah ke semester 3 . Mungkin perancangan Allah lebih baik dan Indah . InsyaAllah .

Andaian aku terlencong jauh dari kenyataan , rupaRupanya aku terpaksa berhenti untuk belajar disebabkan halHal tertentu . Beratnya ujian untuk aku , kuatlah duhai hati . Mungkin bukan rezeki aku disini , mungkin ditempat lain :') . 

Siapa cakap aku tak kecewa ? siapa cakap aku tak sedih ? siapa cakap aku tak tertekan ? Semua tu aku dah alami , dibanjiri air mata tiap hari . Sebab masa tu aku tak mampu untuk menerima kenyataan . Tapi lamakelamaan aku terima walaupun kadangKadang menitiskan air mata . " Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya " .

" Bejalanlah dengan penuh harapan , walau hidup ini tidak selalu membahagiakan . Sedekahkanlah satu senyuman , walau jiwamu tidak lagi mampu bertahan . Belajarlah memaafkan , walau hatimu sering dilukakan . Berhentilah memberi alasan , walau ingin menyatakan kebenaran . Hiduplah dalam Iman , walau hari dipenuhi dugaan . Dan berpeganglah pada Allah , walau Dia tidak kelihatan . "


terima kasih sudi baca..jangan lupa komen :)

0 comments:

Catat Ulasan

´