Kahwin ? wow . .

Assalamualaikum  Bismillahirrahmanirrahim


. haha . tengok Tittle . " Kahwin ? wow . . " mesti hangpa semua dah taw apa aku nak cerita kan . huhu . Memandangkan anak pakteh aku sebelah ayah nak kawen pada 7.6.2014 , jadi isu kahwin + kenduri selalu dibangkitkan di rumah aku . Why ? kenapa rumah aku ? sebab rumah pakteh aku belakang rumah aku lagipun ni untuk kali yang pertamanya kenduri kahwin untuk anak dia , so mesti dia berasak sedikit kekok kan . Datang tu untuk bincang apa yang perlu buat .

. itu cerita pakteh sebelah ayah , nie pulak pakteh sebelah mak nak kahwin pada 14.6.2014 (maybe) . Selang seminggu ja . DuaDua pakteh . Makan nasik minyak la aku 2 minggu tu . Nak dapat sepupu baru + bakal makteh . huhu . 

. 30.3.2014 hari tu aku keluar pegi seberang jaya , shopping kat A tu Z Wedding HouseTeman mak aku g tengokTengok barang kahwin untuk adik (pakteh) dia . Oke , bagi aku banyak yang menarik . I LIKE ! huhu , nanti kahwin pon nak g cari kat situ (huhu , budak excited) . Memandangkan aku dengan adikAdik aku pegi teman so barangBarang yang dipilih hanyalah warna PINK dan TURQOISE , aku suka Pink jadi barang aku pilih pink , gaduh jugak dengan adik aku . haha . Tapi mak beli sikit ja , tunjuk kat pakteh , mana tahu kot dia ta bekenan leh cari jenis lain pulak kan . 
. A tu Z Wedding House . Seberang jaya .

 . cantik bila digabungkan :) . 

. Isu kahwin + kenduri selalu dibangkitkan , jadi perbualan anak beranak bermula .

Mak : nanti kenduri hang mintak RM 15,000.00 . hihi
Aku : RM 15,000.00 ? (terkejut)
Mak : hala , baru boleh buat kenduri lebih sikit .
Aku : nak buat apa banyak sampai macam tu ? 
Mak : Pelamin + Baju pengantin lagi + Meja makan pengantin ++
Aku : ha ? Pelamin akak tana . baju pengantin tak payah , beli kain buat baju kurung biasa sudah . Meja makan pengantin ? perlu ka mak ? . Makan hantaq kat masjid ja ta boleh ka ?
Mak : pandai la hang .
Aku : *Senyum :)
Abah : kalau dia nak , ambil (kalau mampu RM 15,000.00) . Tak nak , tak payah . Terima ja sapa masuk meminang , terima yang keja oke , Pilot ka . 
Aku : Amboi , abah .
Abah : habis la Faizzudeen , tekialKial la dia .
Aku : hanya mampu gelak *haha

Abah : hang kena belajaq masak kakak , nanti susah la laki hang asyik nak makan luaq ja . 
Aku : ouhh , oke . :\
Mak : bukak api pon takot . 
Aku : nanti beli la yang lektrik punya tu , tekanTekan ja ha . :3
Mak : susah la nanti hang bila p rumah mak mentua hang , hang ingat depa pakai dapoq lektrik macam hang anganAngan tu ? sama ja , dapoq gas jugak . habis la hang kena ganyah dengan mak mentua hang .
Aku : terus terdiam :|
Abah : rugi buat menantu nie , kuat makan * sambil tunjuk arah aku .
Aku : haha

Apabila aku dilibatkan inilah jadi :3 . Wahh , sembang macam dah bagi aku kahwin ja . huhu , sabarSabar . Banyak lagi yang perlu dipelajari :) 









terima kasih sudi baca..jangan lupa komen :)

0 comments:

Catat Ulasan

´